KEP Nedir? (Kayıtlı Elektronik Posta)

 

Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) nedir?

İnternetin hayatımızın bir parçası olması ile birlikte özellikle şirketler arası yapılan iletişimlerde elektronik posta günümüzde en çok kullanılan haberleşme yöntemi haline gelmiştir. Özellikle maliyetinin düşük olması, hızı, kolay ulaşılabilir olması bu durumun en önemli sebeplerindendir. Fakat günümüzde kullanılan elektronik posta yöntemi hukuki delil niteliğinden uzak kalmaktadır. İnkar edilebilir, ulaşmadığı söylenebilir veya okunmadığı belirtiliebilir. Bu durumla ilgili sizlerin karşı itirazda bulunacağı delil elinizde çok ama çok sınırlıdır. Bu nedenle KEP standart elektronik posta yöntemini inkar edilemez, delil ve kanıt niteliğinde, karşı tarafa resmi bir yöntemle bildirim yapmanız için tasarlanmıştır. KEP resmi yazışmaların mevzuata uygun, uluslararası standartlarda ve güvenli bir şekilde yapılmasını sağlamaktadır. 

KEP ile neler kayıt altına alınır?

Firmaların KEP adreslerine gönderdiğiniz bildirim, dosya ve tebligatların ellerine ulaşıp ulaşmadığı veya ne zaman ellerine ulaştığı, ne zaman okunduğu bir delil niteliğinde olacak şekilde kaydedilmektedir. KEP elektronik imza ve zaman damgası kullanmaktadır. Bu nedenle gönderici ve alıcı teyidi, içerik teyidi (değiştirilemez) ve gönderim, alım ve okuma zamanlarının ispatı sağlanmaktadır

Peki avantajları nelerdir?

En önemli avantajı zamandır. Resmi olarak tebliğ etmeniz gereken bir bildirimi ıslak imzalı olarak karşı tarafa teslim etmeniz en iyi ihtimalle birkaç gün sürmektedir. Fakat KEP sayesinde karşı tarafın KEP adresine gönderdiğinizde ulaştı ve okundu bilgileri ile birlikte çok hızlı hareket etmiş olursunuz. Diğer bir avantajı ise maliyetin düşük olmasıdır. Yine bir bildirim yapmak istediğinizde Postane veya elden teslim için harcayacağınız bedel, KEP ücretinin çok daha fazlası olacaktır. Ayrıca arşiv konusunda da sizlerin işini epey kolaylaştıracaktır. 

KEP'i nereden alabilirim?

KEP Hizmet Sağlayıcılar (KEPHS) BTTK'nın sitesinde güncel olarak yayınlanmaktadır. Bu yazının yazıldığı tarihteki sağlayıcılar aşağıdaki gibidir.

  • KEPHS - Posta ve Telgraf Teşkilatı A.Ş.
  • KEPHS - TNB Bilişim Teknolojileri Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi
  • KEPHS - TÜRKKEP Kayıtlı Elektronik Posta Hizmet Sağlayıcılığı ve Ticaret A.Ş.
  • KEPHS - INTERTECH Bilgi İşlem ve Pazarlama Ticaret A.Ş
  • KEPHS - EFINANS Elektronik Ticaret Ve Bilişim Hizmetleri A.Ş.
  • KEPHS - KEPKUR Yazilim Bilişim Kayıtlı Elektronik Posta Hizmetleri Sanayi Ve Ticaret A. Ş.
  • KEPHS - F.I.T. Bilgi İşlem Sistemleri Servisleri Sanayi ye Ticaret A.Ş.
  • KEPHS - Mikro Yazılımevi Yazılım Hizmetleri Bilgisayar Sanayi ve Ticaret A.Ş.

Resmi olarak mecburi midir?

Hayır resmi olarak bir mecburiyeti yoktur fakat artık bir çok resmi veya özel kuruluş tebligatlarında KEP kullandığı için sizlerle yapacakları bir anlaşmada KEP adresinizi öğrenmek isteyeceklerdir. Bu nedenle sizde, size en uygun hizmet sağlayıcıdan KEP aresinizi temin etmelisiniz?

Ülkemizde KEP Sistemi, 13.1.2011 tarihli ve 6102 sayılı Yeni Türk Ticaret Kanunu (18. ve 1525. Maddeleri) ve Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından 25 Ağustos 2011 tarihli ve 28036 sayılı Resmi gazetede yayımlanan Yönetmelik ile yürürlüğe girmiştir. KEP kullanımı için E-İmza'nızın olması gerekmektedir. Eğer yoksa neredeyse tüm KEP hizmet sağlayıcıları Elektronik İmza hizmeti de vermektedir.

Yorum Gönder

0 Yorumlar